Floyd-88 na Aukru – vyvarujte se tomuto prodejci, pokud nechcete čekat víc než třetinu roku

  • by

Dávejte si pozor – tento prodejce velmi rád dává negativní komentáře, pokud mu dáte negativní komentář. I když takto riskuji víceméně zničení mého aukro účtu (mám pouze 1 komentář, a to pozitivní) tím, že mi sem pán dá negativní komentář, myslím si že je lepší říct pravdu než radši dát pozitivní komentář.

Telefon jsem si koupil 29. 6. 2020 za 3401kč – řekl bych, že super cena za takový telefon: stříbrný iPhone 7 128GB v dobrém stavu. Musel jsem sice zaplatit 185kč (!) za poštovné (doporučený balík, mělo by to stát 99kč, maximálně 179kč a to by bylo přes EMS) ale to bylo za mě v pohodě, protože jsem to věděl dopředu.

Zeptal jsem se prodejce o zpřesnění dodací lhůty 17. 7. 2020 – řekl jsem si, že to je dostatečná doba pro zaslání zásilky a chtěl jsem vědět, co se děje. Nakonec mi prodejce relativně zdvořile odepsal tím, že je na dovolené. Takže jsem čekal.

Po uplynutí asi 3 týdnů od posledního emailu jsem 10. 8. 2020 napsal znovu, a tentokrát prodejce byl méně příjemný.

Díky za mail. Pane já nechápu vaše téměř totožné dotazy stále. Dražil jste aukci s jasným textem ve všem možnostech & od prodejce na aukru 12 let a přes 1230 pozitivu. Proč a jak je vše je vysvětlení v textu aukce. To ze to jinde jinak funguje je asi irelevantní, nemusel jste se účastnit aukce. Prosím už po x té – respektujte text sukce v plném znění. Nemám co jiného říci a není jiné info = platí text aukce. Vám znám před příhozem a rikajici “pokud vám cokoli nevyhovuje, neprihazujte”. Prodejce platí poplatky a provize aukru a text aukce se netvoří z dlouhé chvíle.

Jak jde vidět, vymlouval se na text aukce a vůbec neodpověděl na můj původní dotaz – “Máte nějaké další informace? Chápu, že v textu aukce bylo 99 dní, ale už uběhlo asi 1 a půl měsíce a pořád nic. Za tuto dobu mi dokonce i přišly dříve věci z Číny a na tento telefon bych řekl že čekám už dost dlouho.”. Sice tady musím uznat, že jsem zrovna nebyl nejvíce příjemný, ale vymlouvat se na text aukce a kolik let jste na aukru mi připadá jako blbost, a ještě k tomu mi říkal, ať respektuji text z aukce, což já jsem respektoval; pouze jsem chtěl více informací. Toto vedlo k dalším emailům:

“Text aukce respektuji, chápu že musíte platit provize Aukru a také že ten text aukce asi trval dlouho vytvořit. Jen se ptám, jestli už jste to poslal nebo alespoň kdy to asi plánujete poslat – doufám, že těch 99 dní je opravdu maximum a že většinu balíků posíláte dřív.”

“Opakuji : platí text aukce v plném znění včetně posledního odstavce. Vše jste jasně věděl před příhozem. Prodejce má myslím dostatečně důstojně hodnocení pro váš klid v případě řešení čehokoli.”

O 6 dní později – 17. 8. 2020

“Nějaké další informace? Klidně řekněte že to teď neplánujete poslat a pošlete to třeba až za měsíc. Text aukce jsem si přečetl a myslím si že ho chápu, a pokud ho chápu tak jste tam napsal maximálně 99 dní a ne za 99 dní. Také chápu že teď situace ve světě není zrovna nejlepší, a proto se ptám z jakého důvodu to nemůžete poslat dříve.”

“Pane počítejte stále s maximy = já nechápu co je stále nejasného. Dodání je min do cca 10.10.2020. Text aukce Zariven říká ze mate počítat předem s delším dodáním. Čili psát v srpnu je myslím irelevantní. Zvlášť když vám nepřišlo žádné nové info.
Neberte to osobně, ale tohle je již lehce spam prodejce.”

Takže jsem čekal. Od prodejce celý měsíc a půl žádná komunikace. Nakonec jsem byl nucen pátek 9. 10. 2020 napsat email, protože od prodejce žádná komunikace nebyla a byl poslední den před 10. 10.

“Už je 9.10. a pořád jsem nedostal ani sledovací číslo. Kdy plánujete odeslat tento telefon? Už 98 dní máte peníze na účtě, a já telefon pořád nemám.”

Nakonec na to odpověděl, a řekl bych že se snaží pouze co nejvíc oddálit datum doručení.

“Díky za mail. Text aukce vás předem upozornil, ze dodání bude nejspíše déle než 99 dnů. Zvlášť v dnešní opět těžší i situaci.
Info vám podám konkrétnější koncem příštího nebo v týdnu od 19.10.2020. Vše dle textu aukce, který vás na vše detailně informoval předem.”

A tady v tomto emailu vidíme, jak prodejce nedává vůbec žádné info, a pouze říká, že dá info maximálně v týdnu od 19. 10. 2020 – Pozor, ne do 19. 10. 2020, ale do TÝDNU od 19. 10. 2020 – takže mi dá info do 25. 10. 2020. Toto mi přijde jako naprostá blbost, a ještě napsal “Vše dle textu aukce, který vás na vše detailně informoval předem.” Ano, vše dle textu aukce. Dáte mi pouze info do 25. 10. 2020 – 114 dní od konce aukce. I když v textu aukci je “proto uvádím dopředu odeslání v průběhu, resp. do 99. dne po potvrzení připsání celkové částky na uvedený účet”. Sám má velmi přísné požadavky od kupujících, což naprosto chápu – platba do 48 hodin, 24 hodin u “junior” účtů. Ale přijde mi velmi ironické, že sám lidem dává tyto požadavky, když ani on sám nedodrží text aukce!

Ale vše je v pohodě, ne? Vždyť tam má napsáno také “v individuálních případech může být i o něco delší, ale to se s kupujícím VŽDY komunikuje a VŽDY řeší individuálně”? Ano, ale i ne. Nakonec jsem jako toto řešení požadoval vrácení peněz do 3 prac. dnů, a to většina banek už má okamžité převody peněz takže i 3 prac. dny nejsou nutné. Ale ne, on se zase vymlouvá – “Do 3 prac dnů nelze vyřešit vratku. Jde to přes partnery. Příští týden potvrzení a následně vratka.” Takže musím čekat TÝDEN pouze pro POTVRZENÍ? Jací partneři? Nekupuji náhodou ten telefon od něho, a ne od jeho “partnerů”? Tohle samozřejmě nikde není v textu aukci, který mě na vše detailně informoval předem (že ano?).

Když o tom tak přemýšlím